نگاهی به آنچه در مراسم گلدن‌گلوب گذشت؛ ادامه روند کاهشی مخاطبان جشن‌های هالیوودی

16:33 - 19 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۶۴۹
نگاهی به آنچه در مراسم گلدن‌گلوب گذشت؛ ادامه روند کاهشی مخاطبان جشن‌های هالیوودی
مراسم هشتاد و یکمین جایزه گلدن‌گلوب در حالی برگزار شد که جشن‌های هالیوودی علی‌رغم تلاش گسترده مدیران آن با کاهش مخاطب جدی مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - علی‌رغم اینکه هشتاد و یکمین دوره گلدن گلوب با حضور اکثر سلبریتی‌هایی که نامزد جایزه بودند، برگزار شد و هرچند با توجه به آمار منتشر شده، امسال این برنامه مخاطبان بیشتری نسبت به سال گذشته داشت، اما همچنان روند جذب تماشاگران جشن‌های هالیوودی نسبت به سالیان گذشته یک روند کاهشی محسوس است.

برگزارکنندگان تمام تلاش خود را کردند تا برنامه امسال پربیننده شود. مراسم جایزه گلدون‌گلوب درست پس از یکی از بازی‌های مهم فوتبال آمریکایی برگزار شد که در امیدوارانه‌ترین حالت، نیمی از بینندگان مسابقه فوتبال، به تماشای گلدن گلوب بنشینند.

برنامه گلدن گلوب به رسم هرساله با سخنرانی میزبان آغاز می‌شود. میزبانی مراسم امسال بر عهده جو کوی Jo Koy بود.

میزبان مراسم سال گذشته، یک کمدین سیاه‌پوست همجنس‌بازی بود که بسیاری از بینندگان، وی را پس زدند. شاید اگر هالیوود محلی برای درس عبرت می‌بود، مدیران گلوب مجری بهتری را برای امسال بر می‌گزیدند. ناگفته نماند که متولیان مراسم، تلاش خود را برای پیدا کردن مجری بامزه‌تری کردند، آن‌ها به سراغ کریس راک و جیسون بیتمن هم رفتند، اما این دو کمدین، پیشنهاد مدیران مجموعه را رد کردند.

 

حواشی مونولوگ میزبان مراسم

مونولوگ جو کوی، با نسبت پنج به یک، در یوتیوب دیسلایک(دوست نداشتن) خورده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و حتی رسانه‌ها، از مونولوگ کوی و جوک‌های او و طولانی بودن این قسمت از برنامه به  انتقاد تندی کردند.

گلدن گلوب، جشن هالیوودی که مخاطب ندارد / خشم تیلور سوئیفت از مجری

کوی سخنرانی خود را با بیش از حد طولانی بودن «اوپنهایمر» آغاز کرد! البته این عقیده، ناحق نیست. در ادامه، وقتی که حضار به ادامه جوک‌ها و شوخی‌ها نخندیدند، جو کوی به حضار گفت: «خفه شید، ده روز فقط فرصت برای آماده کردن سخنرانی داشتم.» میزبان جشن در ادامه حرف‌های خود، فیلم «باربی» را به تمسخر گرفت. با توجه به اینکه «باربی» هواداران زن زیادی دارد،  شوخی مجری، خنده حضار را به همراه نداشت.

سپس کوی از رابرت دنیرو تعریف کرد و به سراغ فیلم «قاتلان ماه گل» رفت. کوی در ادامه خطاب به سفیدپوستان گفت: «شما همه چیز را می‌دزدید. به ۹۷ درصد هم قانع نیستید، ۱۰۰ درصد را می‌خواهید بدزدید. حتی هسته اصلی فیلم را نیز دزدید.» وقتی که حضار به این جوک نخدیدند، کوی در پاسخ گفت که نمی‌خندید چون سفیدپوستان زیادی در اینجا هستند.

______________________________________________________________

مطالب مرتبط: حواشی اسکار ۲۰۲۴/ شگفتانه‌ها/ تبلیغات دارویی/ مشکل ترامپ با برندگان

مطالب مرتبط: پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی در سال ۲۰۲۴؛ آیا محصولات سینمایی به دوران اوج بازمی‌گردند؟

_____________________________________________________________

او شاهزاده هری و مگان مرکل را به تمسخر گرفت و گفت: « این دو عضو خاندان سلطنتی، میلیون‌ها دلار برای انجام «هیچی» پول گرفتند؛ البته از نتفلیکس! (دوربین روی صورت مدیر نتفلیکس رفت.)»

زوج سلطنتی دستمزدی یکصد میلیون دلاری را برای مستندی که قرار بود چند فصل ساخته شود، گرفته‌اند. اما آنقدر این مستند بی‌مخاطب بود که نتفلیکس تنها پس از یک فصل آن‌را کنسل کرد.

میزبان گلوب، با تیلور سوییفت نیز شوخی کرد که، چپ‌چپ نگاه کردن ملکه پاپ را به جان خرید.

کوی بی‌مزگی جوک‌های خود را بر گردن کسانی که جوک‌ها را برای وی‌ نوشته بودند نیز انداخت. تم تکراری هالیوود: همه مقصرند، جز خودم.

برگزار کنندگان گلدن گلوب، نگران بودند که وقتی افرادی روی سن می‌روند، حرف‌های سیاسی بزنند و به جای اینکه مراسم فضایی شاداب باشد، به سمت حاشیه‌سازی برود!

پیروز بخش سینمایی گلدن گلوب، «اوپنهایمر» بود؛ «وراثت» Succession نیز به سلطنت خود در شوهای اهدای جوایز ادامه داد و پیروز بزرگ بخش تلویزیون بود.



بررسی برندگان و نامزدها:

گلدن گلوب، جشن هالیوودی که مخاطب ندارد / خشم تیلور سوئیفت از مجری



بهترین فیلم درام: «اوپنهایمر» ؛ درباره این اثر صرفاً تعریف و تمجید در رسانه‌ها وجود دارد. اگرچه این اثر جز بهترین‌های نولان نیست.

فیلم «استاد» Maestro به دلیل قهرمان همجنس‌باز قصه، احتمالاً مورد عنایت اسکار و دیگر شوهای اهدای جوایز قرار بگیرد.

«قاتلین ماه گل» Killers of flower moon با بودجه‌‌ای دویست میلیون دلاری ساخته شد؛ جدیدترین ساخته مارتین اسکورسیزی با استقبال مخاطبان همراه نشد و شکست سختی در گیشه خورد.

سه اثر غیر انگلیسی زبان در این بخش نامزد شده بودند که فقط درباره «منطقه مورد علاقه» The zone of interest بگوییم که درباره یک زندان‌بان نازی در جنگ جهانی دوم است.



بهترین فیلم کمدی: «بیچارگان» Poor things ؛ این اثر امتیاز بالایی در سایت imdb داشته و مورد ستایش بینندگان و مخاطبان قرار گرفته است؛ اما اسکار، عموماً به آثار درام و به زعم خودشان «معنی‌دار» جایزه می‌دهد.

«داستان آمریکایی» American Fiction فیلم خوب و انتقادی نسبت به نگاه هالیوود و دموکرات‌ها، به سیاه‌پوستان است.

«جاماندگان» The holdovers نیز به سبک آثار دهه هفتاد میلادی، با استفاده از نوار فیلم، ساخته شده و فیلمی خوش ساخت و قابل تاملی از کار درآمده است.

برای سازندگان «باربی» Barbie موفقیت در فصل جوایز اهمیتی ندارد. آن‌ها فاتح گیشه ۲۰۲۳ بودند.

فیلم «می دسامبر» May December داستان دو زن همجنس‌باز را روایت می‌کند.

_____________________________________________

مطالب مرتبط: اراذل و ‎اوباش نزدیک به دولت دموکرات آمریکا؛ «انتیفا» گروه فاشیستی «ضد فاشیست»!

مطالب مرتبط: جوایز پرحاشیه امی۲۰۲۴

_____________________________________________

بهترین سریال درام: «وراثت» Succession ؛ این مجموعه با چهار فصل به کار خود پایان داد و محبوبیت بسیاری در میان متولیان هالیوود و اقشار مرفه جامعه داشت. البته این مسئله که خالقان اثر، فاکس نیوز و روپرت مرداک را به سوژه خود تبدیل کرده بودند، به دلیل مهمی برای محبوبیت سریال در کالیفرنیا و نیویورک تبدیل شد

سریال «۱۹۲۳» در دنیای وسترن تیلور شریدان اتفاق می‌افتد. شریدان خالق چند سریال بسیار محبوب وسترن در چند سال اخیر بوده است. «یلواستون» The Yellostone یکی از آثار شریدان، به مدت سه سال متوالی پربیننده‌ترین سریال آمریکا بود.

«تاج» The crown به حدودا شش دهه از زندگی ملکه الیزابت و خاندان سلطنتی بریتانیا می‌پردازد. این مجموعه نیز با پخش فصل ششم به کار خود پایان داد. اگرچه سازندگان سریال، از ملکه بریتانیا «بت» ساخته‌اند، اما خاندان سلطنتی از کلیت اثر خوشنود نیست. 

«آخرین بازمانده از ما» The last of us به این علت که از روی یک بازی محبوب کامپیوتری ساخته شده، نزد مخاطبان نیز محبوب شد. ناگفته نماند که خالقان اثر، در یک اپیزود به صورت اختصاصی به داستان رابطه دو مرد همجنس‌باز پرداختند.

 

بهترین سریال کمدی: «خرس» The bear ؛ این مجموعه داستان یک رستوران و رابطه میان آشپزها را بازگو می‌کند. کاراکترهای سریال هم استرس زیادی به یکدیگر وارد می‌کنند و همچنین در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌گیرند. جالب است که لحظات کمدی «وراثت» بیشتر از این سریال است!

گلدن گلوب، جشن هالیوودی که مخاطب ندارد / خشم تیلور سوئیفت از مجری

دو سریال «تد لسو» Ted Lasso و «بری» Barry با پخش آخرین فصل، به کار خود پایان دادند. «تد لسو» تا پیش از «خرس»، فاتح بخش کمدی فصل جوایز بود. «بری» داستان یک آدمکشی که قصد بازنشست شدن دارد را دنبال می‌کند.

 

در بین صد برنامه تلویزیونی پربیننده در ایالات متحده، نود و شش برنامه مربوط به فوتبال آمریکایی است. حتی مسابقات بسکتبال و بیسبال نیز جایی در این لیست نداشتند. تنها نماینده هالیوود، مراسم اسکار، آن هم در اواسط جدول است. هیچ یک از سریال‌ها و شوهای اهدای جوایز و مسابقات هنری، رغیبی برای ورزش اول آمریکا نیستند.

پایان پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *