پریسون پالیسی: سیاه‌پوستان بخش زیادی از زندانیان آمریکا را تشکیل می‌‎دهند

11:15 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۲۳۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاه‌پوستان آمریکایی در حالی که تنها 13 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند اما بخش زیادی از زندانیان آمریکایی از این گروه اقلیتی هستند.

خبرگزاری میزان – تحقیقات بسیاری درباره افراد حاضر در زندان‌های آمریکا انجام شده که نشان می‌دهد سیاه‌پوستان آمریکایی به طور بی‌تناسبی در زندان‌های ایالتی و فدرال حضور دارند.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «prisonpolicy»، گفت‌وگوها در مورد این مشکل بیشتر شده اما تاکنون، این گفت‎وگوها سه نکته اساسی را از دست داده‌اند؛ سالانه چند نفر به زندان می‌روند، چند نفر آزاد می‌شوند و کدام مشکلات زمینه‌ای به این چرخه دامن می‌زند.

در آمریکا سالانه دستکم 4.9 میلیون نفر دستگیر و زندانی می‌شوند و دستکم یک نفر از هر 4 نفر از افراد بازداشت شده بیش از یک بار به زندان محکوم می‌شوند.

نگارنده می‎نویسد که دستگیری‌های مکرر در آمریکا با نژاد و فقر و همچنین نرخ بالای بیماری روانی و اختلالات مصرف مواد مرتبط است؛ در نهایت، افرادی که زندانی می‌شوند، دارای نرخ‌های بسیار بالاتری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی هستند که نمی‌توان و نباید از طریق حبس به آنها رسیدگی کرد.

افرادی که چندین بار در آمریکا بازداشت شده‌اند به طور نامتناسبی از جمعیت‌های به حاشیه رانده شده هستند؛ تفاوت‌های جمعیتی مهمی بین افرادی که در سال گذشته چندین بار دستگیر شده‌اند و افرادی که دستگیر نشده‌اند یا تنها یک بار دستگیر شده‌اند، وجود دارد.

تناسبی در آمار افرادی که چندین دستگیری دارند وجود ندارد؛ آنها عمدتا سیاه‌پوست، کم درآمد، با تحصیلات کمتر و بیکار هستند؛ علاوه بر این، اکثریت قریب به اتفاق به دلیل جرایم غیر خشونت آمیز دستگیر می‌شوند.

یک گزارش نشان می‎دهد سیاه‌پوستان آمریکایی در میان افرادی که در سال 2017 دستگیر شده‌اند بیش از حد حضور داشتند؛ با توجه به اینکه تنها 13 درصد از جمعیت عمومی را تشکیل می‌دهند، اما سیاه‌پوستان 21 درصد از افرادی هستند که یک بار و 28 درصد از افرادی هستند که چندین بار در سال 2017 دستگیر شده‌اند.

علاوه بر این فقر با دستگیری‌های متعدد ارتباط قوی دارد؛ نزدیک به نیمی (49 درصد) از افرادی که در سال گذشته در آمریکا چندین بار دستگیر شده‎اند، درآمد فردی پایین‌تری داشته‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *