برگزاری اولین انتخابات هوشمند کانون سردفتران و دفتریاران

21:28 - 28 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۶۴۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نخستین انتخابات هوشمند کانون سردفتران و دفتریاران مبتنی بر فناوری بلاکچین برگزار گردید.

خبرگزاری میزان_ سید ستار هاشمی معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام این خبر افزود: فرایند برگزاری این دوره از انتخابات برای نخستین بار با استفاده از احراز هویت هوشمند و بر بستر فناوری نوین بلاکچین برگزار و در پایان انتخابات و مطابق گزارش لحظه ای ، از ٩٧۴ رای ماخوذه ٧٢٣ رای متعلق به سردفتران و ٢۵١ رای دفتریاران بر بستر سامانه ثبت و اخذ گردید.

هاشمی همچنین در خصوص روند برگزاری این انتخابات و فرآیند اخذ رای تشریح کرد رای دهندگان ابتدا با ورود اطلاعات هویتی از جمله شماره ملی و شماره سریال و تاریخ تولد ، و در ادامه با ضبط تصویر از خود به مدت هشت ثانیه و با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی نسبت به تصدیق اصالت هویتی خود اقدام نمودند. سپس در صورت تایید هویت، کاندیداهای مورد نظر خود را در سامانه انتخاب و ثبت رای نمودند.

معاونت توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه افزود از دیگر ویژگی های منحصر بفرد این انتخابات، استفاده از فناوری بلاکچین به عنوان فناوری روز دنیا در زیست بوم ثبتی کشور می باشد .از محاسن فناوری نوین بلاکچین یا زنجیره بلوکی می توان از شفافیت و صحت آرا موخذه ضمن حفظ محرمانگی داده ها، اعتبار سنجی مجدد برگه رای و نمایش لحظه ای میزان مشارکت نام برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز را می توان نقطه عطفی در استفاده از لبه تکنولوژی در پاسخ به نیازهای سپهر خدمات ثبتی کشور دانست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *