رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری استان کرمان: دادستان‌های سراسر استان ترک فعل‌های احتمالی سیل اخیر را دنبال کنند

21:33 - 28 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۶۵۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دادستان‌های سراسر استان؛ترک فعل.های احتمالی سیل اخیر را دنبال کنند ،گفت:بایستی اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های ذی ربط در استان با قوت و سرعت بیشتری دنبال شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حمیدی عصر امروز در پایان سفر دو روزه به شهرستان راور ضمن بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان از جمله دهستان فیض آباد،حجت آباد کهنوج اظهار کرد: مهمترین مشکل مردم که در بازدید امروز مردم این منطقه مطرح کردند،کمبود آب اعم از آب شرب و همچنین مصرف دام و کشاورزی بود.

وی ورود رسوبات ناشی از سیل به داخل باغات کشاورزی را نیز یکی دیگر از مشکلات مردم این منطقه برشمرد و گفت: دربازدید امروز مقرر شد فرمانداری و جهاد کشاورزی در کوتاه مدت و با قید فوریت از مناطق بالا دست روستا با پمپاژ آب بحران کمبود آب را برطرف نمایند تا دام و کشاورزی مردم نابود نشود.

رئیس دادگستری استان کرمان بیان کرد:در میان مدت نیز پس از انجام کارشناسی با استفاده از ظرفیت و تجهیزات دولت و معادن و سپاه بایستی قنوات مرمت و احیا شوند.

وی اضافه کرد:اداره کل منابع طبیعی استان بایستی با مطالعه دقیق مناطق سیل زده به احداث سیل بندهای مناسب و با تراکم استاندارد مبادرت کند تا در فصل بارندگی مشکل مشابه برای مردم بوجود نیاید.

وی با بیان اینکه دادستان های سراسر استان ؛ترک فعل های احتمالی سیل اخیر را دنبال کنند ،تاکید کرد:بایستی اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های ذی ربط در استان با قوت و سرعت بیشتری دنبال شود و امکانات و تجهیزات متناسب با ابعاد سیل اخیر و خسارت‌های وارده تامین و به کارگیری شود.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد:دادگستری استان کرمان از فعالیت‌های خدمات رسانی به سیل زدگان پشتیبانی می کند
و نیز در جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی مردم مناطق سیل زده آمادگی لازم را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون بستر و حریم رودخانه‌ها مشخص شده و لازم است که مسیر‌های عبور سیل از وجود هرگونه موانع و مستحدثات پاکسازی شود تا از تشدید خسارت‌های سیل‌های احتمالی در آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *